Vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin

Lupaatte kaupan ilmaiseksi kuudeksi kuukaudeksi, mutta kotisivuillanne lukee, että kauppaa voi kokeilla ilmaiseksi 30 päivää. Mitä tämä tarkoittaa?

Vilkkaan kaupoissa on normaalisti 30 päivän ilmainen kokeilu. Nyt #pelastetaankauppa kampanjassa tarjoamme kaupan kuudeksi kuukaudeksi ilmaiseksi. Kauppaa voi siis ensin rakentaa tuon 30 päivän ajan ja kokeilla toimintoja. Sen jälkeen kauppa “ostetaan” ja palvelumme ohittaa maksuvaiheet ja saat kaupan käyttöön ilman kuukausimaksuja kuudeksi kuukaudeksi.

Pitääkö sitoutua pitkiin sopimuskausiin, jotta saa tuon kuusi kuukautta ilmaiseksi?

Ei tarvitse. Sopimuskaudeksi voit valita kuukauden kerrallaan voimassa olevan mallin, eli sopimus jatkuu kuukauden kerrallaan. Jos kuuden kuukauden täyttyessä et halua jatkaa kaupan käyttämistä, niin voit missä tahansa vaiheessa päättää sopimuksen.

Onko kaupan pyörittäminen täysin ilmaista?

Vilkas ei veloita kuuden kuukauden aikana Vilkas Now -kaupan käytöstä mitään, eli se on sinulle täysin ilmaista. Kaupassa on valmiit liitynnät maksu- ja logistiikkaoperaattoreiden palveluihin. Pakettien lähettämisestä ja asiakkaiden verkkokaupassa tekemistä maksuista valitsemasi operaattorit laskuttavat sinua heidän omien hinnastojensa mukaisesti.

Saanko kauppaan käyttöön oman domainin, ja kuuluuko sekin tähän kampanjaan?

Voit ottaa kauppaan käyttöön oman verkkotunnuksen, eli domainin. Jos sinulla ei vielä ole verkkotunnusta, voit pyytää Vilkasta rekisteröimään sen sinulle tai voit tilata sen miltä tahansa muulta verkkotunnuksia rekisteröivältä palveluntarjoajalta. Verkkotunnuksen ylläpito voi olla myös haluamallasi palveluntarjoajalla. Jos otat rekisteröinnin ja ylläpidon Vilkkaan kautta, veloitamme siitä 10 €/kk.

Maksaako kauppani tietojen lisääminen ja pitäminen listauksessa jotain?

Ei maksa. Vilkas ylläpitää palvelua ja tarjoaa sen kaikille käyttäjille ilmaiseksi. Vilkas ei myöskään veloita kauppiailta mitään välillisiä komissioita palvelun kautta syntyneestä liikenteestä tai tilauksista.

Miksei kauppani näy listassa?

Lisätyn kaupan tiedot eivät tule automaattisesti heti näkyviin, vaan tiedot verifioidaan ennen julkaisua. Haluamme varmistaa, että listauksiin ei tule asiattomuuksia tai esimerkiksi ulkomaisia kauppoja.

Voiko listaukseen lisätä Facebook-ryhmiä tai -sivuja?

Ei. Listaus on tarkoitettu suomalaisille verkkokaupoille, joista asiakkaat voivat tilata tuotteita.

En pääse kirjautumaan MyVilkkaaseen

Yleisin syy tähän on se, että joko sähköposti tai salasana on kirjoitettu väärin tai ne tulevat selaimen välimuistista väärin. Tyhjennä kentät tai selaimen ehdottamat tekstit ja kokeile kirjoittaa kumpikin alusta asti uusiksi.

Mistä saan tietoa ilmaisista kaupan rakentamiseen liittyvistä webinaareista?

Löydät tietoa koulutuksista ja webinaareista täältä.